Ga naar de hoofdinhoud

Groen, Groen, Groen

Van "Stadionstraat wordt tuinstraat - Volg hier ook de werken op"

Ga naar het project

Ik woon nog niet zo lang in Stekene. We zijn deze richting uitgetrokken o.w.v. de groene omgeving.

In het centrum vindt ik dit, naar mijn mening, onvoldoende terug.

Maak van de Stadionstraat, waarin veel bewoners moeten passeren voor de academie, stadhuis, postkantoor, bio-shop, Bib enzovoort, meer uitnodigend door:

- Het groener te maken (bomen, verticale beplanting, ...)

- Ga overstromingsgevoeligheid tegen met waterdoorlatende bestrating en deftige riolering,

- Gezonder, door er een fietsstraat van te maken

- Toegankelijker voor iedereen door trottoirs te verlagen/stroken voor slechtzienden(personen met beperkingen)

- Jonger, door plaatsen te voorzien waarin creatieve horeca-uitbaters hun ei kwijt kunnen.


De site Bib en Academie zijn ook aan vernieuwing en verruiming toe ;) . Waarvoor bovenstaande puntjes even goed toepasbaar zijn.

Reacties(2)

Reageren in dit project is momenteel uitgeschakeld.
Meest recente reacties zijn geladen.
Ik hoef geen reactie meer te plaatsen, want jouw idee is prachtig! Meer groen (veel meer!), ruimte voor inwoners van deze straat om zich in en rond deze straat te verplaatsen (in 1 riching met de auto), veilige voetpaden voor voetgangers en rolstoelgebruikers... Ook 100% voorstander van de fietsstraat!
  • 1 like
Vindt ik ook .Goed idee.
  • 1 like
Totaal aantal likes: 5, totaal aantal dislikes: 1
. Reageren is momenteel niet ingeschakeld voor dit project. Reageren is momenteel niet ingeschakeld voor dit project

Delen

Huidige status

voorgesteld

Tags

Natuur en biodiversiteit
Netheid en afval
Veiligheid
Gemeenschapsvorming
Sociale inclusie