Groen, Groen, Groen
Van "Stadionstraat wordt tuinstraat - Volg hier ook de werken op"
Ga naar het project
Ik woon nog niet zo lang in Stekene. We zijn deze richting uitgetrokken o.w.v. de groene omgeving.
In het centrum vindt ik dit, naar mijn mening, onvoldoende terug.
Maak van de Stadionstraat, waarin veel bewoners moeten passeren voor de academie, stadhuis, postkantoor, bio-shop, Bib enzovoort, meer uitnodigend door:
- Het groener te maken (bomen, verticale beplanting, ...)
- Ga overstromingsgevoeligheid tegen met waterdoorlatende bestrating en deftige riolering,
- Gezonder, door er een fietsstraat van te maken
- Toegankelijker voor iedereen door trottoirs te verlagen/stroken voor slechtzienden(personen met beperkingen)
- Jonger, door plaatsen te voorzien waarin creatieve horeca-uitbaters hun ei kwijt kunnen.
De site Bib en Academie zijn ook aan vernieuwing en verruiming toe ;) . Waarvoor bovenstaande puntjes even goed toepasbaar zijn.
