Ga naar de hoofdinhoud

WAT MET HET VERKEER IN DE VOORTHOEK?

Van "Denk mee over verkeer en mobiliteit in Stekene en het Waasland"

Ga naar het project

Geachte,

Wat met het verkeer in de Voorthoek?

De laatste jaren is het verkeer in de Voorthoek enorm toegenomen dankzij de nieuwe wijk ,in de buurt van het kerkhof in de Hellestraat.

Ook de zeer gunstige benzineprijs nodigt onze noorderburen uit om bij ons en met name bij Gabriels te komen tanken en zij vinden schijnbaar de Voorthoek een ideale weg om daar naar toe te rijden.

Het gevolg hiervan is dat het met tijden lijkt op een werkelijke spits van auto’s en van mensen die hun gaspedaal graag indrukken.

Als fietser wordt het echt een zeer zware klus om zonder ongelukken onze straat heelhuids door te komen.

Daarom vraag ik mij af of er een mogelijkheid bestaat om b.v. een fietsstraat te maken van de Voorthoek en met een snelheidsbeperking van 30km per uur voor auto’s en 15 km voor de speedpedelecs temeer omdat in een bebouwdekom waar de snelheid voor auto’s 50km is een speedpedelec eigenlijk maar 30 km mag rijden. Vandaar in een fietsstraat voor auto’s max 30 en voor speedpedelec 15 km per uur.

Ook zou een ander alternatief kunnen zijn de bestaande verkeersheuvels te verwijderen en bloembakken of verkeersremmers ,betonnenblokken te plaatsen in de gehele Voorthoek temeer er binnenkort in de Hellestraat riolering wordt aangelegd en ik en de bewoners houden ons hart vast wanneer er meerdere werfautos door onze straat zullen passeren. Onder werfautos versta ik vrachtauto’s

Hopelijk willen jullie wat extra aandacht besteden aan het probleem waar alle Voorthoekers dagelijks mee te maken hebben.

Ook even uw extra aandacht voor de auto’s ,veelal Nederlanders , die gaan tanken bij Gabriels.

Kan er wanneer je richting Nederland komt net voor Gabriels een verkeersbord worden geplaatst wat verbied om links af te slaan zodat ze verplicht worden om de eerste rotonde te nemen en rechts af toe slaan om te gaan tanken dit zou de doorstroom van het verkeer zeker ten goede komen. Het zou zeker goed zijn ook wanneer in de nabije toekomst de hamburgerketen erbij komt.

Twee problemen die dringend een oplossing vragen hopelijk wordt het niet uitgesteld en maken jullie er direct werk van


Willy van Waesberghe een ongeruste bewoner van de Voorthoek en de wijk De Tromp.

Reacties(2)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Omer Broeckaert
Geplaatst door:Omer Broeckaert
3 jaar geleden
Omer en Mariette Broeckaert De Cock. Willy, ook bij ons is er zeer zeker bezorgdheid over de toename van het auto verkeer. wij wonen ook al meer dan 50 jaar in deze straat, vroeger een rustig straatje waar de kinderen nog op straat konden spelen, en waar veel mensen naar toe kwamen om te wandelen in alle rust. Maar in de loop van de jaren hebben wij het auto verkeer zien toenemen en ondertussen is het tijdens de spitsuren een race baan geworden, het is zelfs zo er dat als ik mijn haag moet scheren mijn vrouw op de uitkijk moet staan om mij te waarschuwen als er een auto aankomt, ik ben al verschillende keren weg moeten springen, het is levensgevaarlijk. Ook de ouders durven hun kinderen niet meer alleen naar school laten rijden, en veilig wandelen is ook niet meer mogelijk. Dit smalle kronkelende straatje is niet gemaakt om zoveel auto verkeer te verwerken. We moeten Nu vooruit kijken en proberen samen een oplossing te vinden, en laat ons niet wachten tot het te laat is want dan kan je klok niet meer terug draaien, en het hoeft ook niet veel geld te kosten. Daarom stellen wij voor: 1) STOP het doorgaand verkeer in de Voorthoek, er zijn nog andere wegen die veiliger zijn, alleen al het lokale verkeer in dit straatje is al druk genoeg 2) Snelheid beperken voor auto tot 30 Km per uur en voor snelle fietsen een aangepaste snelheid, en dit alles regelmatig controleren. Bezorgde bewoners Omer en Mariette.
    Profiel van Nele Buys
    Geplaatst door:Nele Buys
    3 jaar geleden
    Willy, als medebewoner van de Voorthoek(dreef), begrijp ik je bezorgdheid, die hebben wij ook. Zelf zijn we ons bewust van de gevaren in onze straat en rijden we in de straat alsof het zone 30 is. Vooral ter hoogte van nr 60 zijn er langs elke kant mensen die een haag tot in de goot hebben staan, wat ook weer gevaarlijk is. De bloembakken, zijn we geen voorstander van. Bijna wekelijks zijn we de baan op met een bestelwagen en caravan, totale lengte 12 meter. Dan is slalommen langs die bloembakken geen evidentie. Een fietsstraat en zone 30 zien we dan weer wel zitten. Groetjes Nele
      Totaal aantal likes: 2, totaal aantal dislikes: 0
      . Je kunt niet langer reageren op ideeën in Denk mee over verkeer en mobiliteit in Stekene en het Waasland. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Denk mee over verkeer en mobiliteit in Stekene en het Waasland

      Delen

      Huidige status

      voorgesteld

      Tags

      Mobiliteit