WAT MET HET VERKEER IN DE VOORTHOEK?
Van "Denk mee over verkeer en mobiliteit in Stekene en het Waasland"
Ga naar het project
Geachte,
Wat met het verkeer in de Voorthoek?
De laatste jaren is het verkeer in de Voorthoek enorm toegenomen dankzij de nieuwe wijk ,in de buurt van het kerkhof in de Hellestraat.
Ook de zeer gunstige benzineprijs nodigt onze noorderburen uit om bij ons en met name bij Gabriels te komen tanken en zij vinden schijnbaar de Voorthoek een ideale weg om daar naar toe te rijden.
Het gevolg hiervan is dat het met tijden lijkt op een werkelijke spits van auto’s en van mensen die hun gaspedaal graag indrukken.
Als fietser wordt het echt een zeer zware klus om zonder ongelukken onze straat heelhuids door te komen.
Daarom vraag ik mij af of er een mogelijkheid bestaat om b.v. een fietsstraat te maken van de Voorthoek en met een snelheidsbeperking van 30km per uur voor auto’s en 15 km voor de speedpedelecs temeer omdat in een bebouwdekom waar de snelheid voor auto’s 50km is een speedpedelec eigenlijk maar 30 km mag rijden. Vandaar in een fietsstraat voor auto’s max 30 en voor speedpedelec 15 km per uur.
Ook zou een ander alternatief kunnen zijn de bestaande verkeersheuvels te verwijderen en bloembakken of verkeersremmers ,betonnenblokken te plaatsen in de gehele Voorthoek temeer er binnenkort in de Hellestraat riolering wordt aangelegd en ik en de bewoners houden ons hart vast wanneer er meerdere werfautos door onze straat zullen passeren. Onder werfautos versta ik vrachtauto’s
Hopelijk willen jullie wat extra aandacht besteden aan het probleem waar alle Voorthoekers dagelijks mee te maken hebben.
Ook even uw extra aandacht voor de auto’s ,veelal Nederlanders , die gaan tanken bij Gabriels.
Kan er wanneer je richting Nederland komt net voor Gabriels een verkeersbord worden geplaatst wat verbied om links af te slaan zodat ze verplicht worden om de eerste rotonde te nemen en rechts af toe slaan om te gaan tanken dit zou de doorstroom van het verkeer zeker ten goede komen. Het zou zeker goed zijn ook wanneer in de nabije toekomst de hamburgerketen erbij komt.
Twee problemen die dringend een oplossing vragen hopelijk wordt het niet uitgesteld en maken jullie er direct werk van
Willy van Waesberghe een ongeruste bewoner van de Voorthoek en de wijk De Tromp.
